- Deseti izvještaj o radu Parlamenta – januar – avgust 2011. godine
U ovom izvještaju dati su podaci o individualnim aktivnostima poslanika, koji pokazuju koji su poslanici bili najaktivniji na plenarnim sjednicama, a koji su bili najmanje aktivni. U ovom dokumentu analiziran je rad poslanika na sjednicama Skupštine, sjednicama odbora kao i individualan rad koji se ogleda u pripremanju amandmana na tačke koje su predmet rasprave u Parlamentu i to za period prvog redovnog zasijedanja 24. Saziva Skupštine Crne Gore, od januara do kraja avgusta 2011. godine.
Najaktivniji poslanik u posmatranom periodu bio je Branko Radulović (PZP), sa indeksom aktivnosti 4,78, dok je najneaktivniji poslanik bio Dragan Đurović (DPS) čiji je indeks aktivnosti 0,00, što predstavlja apsolutnu neaktivnost.
Od ukupno 138 tačaka koje su se u posmatranom periodu našle na dnevnom redu Skupštine, oko 92% tačaka je usvojeno, oko 4% nije usvojeno, dok skoro 4% tačaka nije razmatrano. U posmatranom periodu Vlada Crne Gore se našla 103 puta u ulozi predlagača, dok su se poslanici u ulozi predlagača našli svega četiri puta.
Kompletan izvještaj preuzmite ovdje (PDF).
- Deveti izvještaj o radu Parlamenta – januar – decembar 2010. godine
Od 20. marta 2007. godine MANS sprovodi projekat praćenja transparentnosti i aktivnosti rada Skupštine Crne Gore i njenih poslanika, a od 2009. godine pratimo i realizaciju budžeta Skupštine Crne Gore.
U prethodnom periodu MANS je objavio sedam izvještaja o transparentnosti i aktivnosti u radu 23. i 24. Saziva Skupštine Crne Gore, a takoñe su do sada objavljena i dva izvještaja o praćenju realizacije budžeta Parlamenta. MANS je u 2010. godini po prvi put sačinio objedinjeni izvještaj o aktivnostima i finansijama Skupštine Crne Gore. Štaviše, ovakav izvještaj donosi značajno unapreñenje prezentovanih statističkih podatka, jer su u njemu date detaljne informacije o radu svakog radnog tijela pojedinačno.
U ovom izvještaju predstavljeni su podaci o individualnim aktivnostima poslanika, koji pokazuju koji su poslanici bili najaktivniji na plenarnim sjednicama, a koji su bili najmanje aktivni. U ovom dokumentu analiziran je rad poslanika na sjednicama Skupštine, sjednicama odbora kao i individualan rad koji se ogleda u pripremanju amandmana na tačke koje su predmet rasprave u Parlamentu i to za period prvog i drugog redovnog zasijedanja 24. Saziva Skupštine Crne Gore, od januara do kraja decembra 2010. godine.
Kompletan izvještaj preuzmite ovdje (PDF).
- Osmi izvještaj o radu Parlamenta – januar – jul 2010. godine
Evropske integracije u Crnoj Gori prepoznate su kao pitanje od najveće važnosti za dalji razvoj naše države, i u ovom procesu Skupština Crne Gore ima veliki značaj. Značaj Parlamenta je ključan u dijelu koji se odnosi na donošenje nove i usklađivanje postojeće legislative sa zakonima i aktima EU, kontrolu rada izvršne vlasti i dalji razvoj ukupne demokratije u Crnoj Gori.
Od 20. marta 2007. godine MANS sprovodi projekat procjene transparentnosti i aktivnosti rada Skupštine Crne Gore i njenih poslanika, a od 2009. godine pratimo i realizaciju budžeta Skupštine Crne Gore. U prethodnom periodu MANS je objavio sedam izvještaja o transparentnosti i aktivnosti u radu 23. i 24. Saziva Skupštine Crne Gore, a takođe su do sada objavljena i dva izvještaja o praćenju realizacije budžeta Parlamenta. Nakon parlamentarnih izbora u martu 2009. godine, MANS je nastavio sa praćenjem rada Parlamenta, i to novog, 24. Saziva.
MANS po prvi put u ovom izvještaju objedinjuje sve podatke koji se odnose na rad Parlamenta i na potrošnju njegovih stredstava. Štaviše, ovaj izvještaj donosi značajno unapređenje prezentovanih statističkih podatka, jer se po prvi put prezentuju detaljne informacije o radu svakog radnog tijela pojedinačno. detaljnije
- Sedmi izvještaj o radu Parlamenta – FEBRUAR 2010. godine
Evropske integracije u Crnoj Gori prepoznate su kao pitanje od najveće važnosti za dalji razvoj. U ovom procesu Skupština Crne Gore ima veliki značaj kada je u pitanju donošenje nove i usklavanje postojeće legislative sa zakonima i aktima EU, ali i razvoj ukupne demokratije u Crnoj Gori. Od 20. marta 2007. godine MANS sprovodi projekat procjene transparentnosti i aktivnosti rada Skupštine Crne Gore i njenih poslanika.
U prethodnom periodu MANS je objavio šest izvještaja o transparentnosti i aktivnosti u radu 23. Saziva Skupštine Crne Gore, i to pet izvještaja koji su u redovnim intervalima davali informacije o radu Parlamenta i poslanika, i poslednji, šesti izvještaj, koji je sumirao cjelokupnu parlamentarnu aktivnost na nivou cijelog 23. Saziva.
Nakon parlamentarnih izbora u martu 2009. godine, MANS je nastavio sa praćenjem rada Parlamenta, i to novog, 24. Saziva. Ovo je prvi izvještaj koji prezentuje informacije o radu tekućeg parlamentarnog Saziva.
U ovom izvještaju dati su podaci o individualnim aktivnostima poslanika, koji pokazuju koji su poslanici bili najaktivniji na plenarnim sjednicama, a koji su bili najmanje aktivni. U ovom dokumentu analiziran je rad poslanika na sjednicama Skupštine, sjednicama odbora kao i individualan rad koji se ogleda u pripremanju amandmana na tačke koje su predmet rasprave u Parlamentu i to za period prvog i drugog redovnog zasijedanja 24. Saziva Skupštine Crne Gore, od aprila do kraja decembra 2009. godine. (PDF) >>>
- Peti izvještaj o radu Parlamenta – JANUAR 2009. godine
Najaktivniji poslanik u posmatranom periodu bio je Aleksandar Damjanović iz Socijalističke Narodne Partije, sa indeksom aktivnosti 4,61. dok je najneaktivniji poslanik bio Dragan Đurović iz Demokratske Partije Socijalista koji se nalazi na poslednjem, 81. mjestu na listi aktivnosti poslanika a čiji je indeks aktivnosti 0,00 što predstavlja apsolutnu neaktivnost.
Od ukupno 189 tačaka koje su se u posmatranom periodu našle na dnevnom redu Skupštine, 169 su usvojene, što predstavlja preko 89% od ukupnog broja, 12 nije usvojeno ili preko 6% od ukupnog broja, dok 8 tačaka odnosno oko 5% ukupnog broja nije razmatrano.
U periodu od 1. februara do 31. decembra 2008. godine održano je ukupno 19 sjednica Skupštine, čije je ukupno trajanje iznosilo 171 časa i 40 minuta. Pauze u ovom periodu su iznosile 14 časova i 50 minuta, pa je tako efektivan rad Skupštine Crne Gore u posmatranom periodu iznosio 156 časa i 50 minuta. Sjednicama Skupštine najviše je predsjedavao njen predsjednik Ranko Krivokapić, koji je ukupno predsjedavao 77 časova i 40 minuta, odnosno oko 50% ukupnog vremena.
Aleksandar Damjanović je poslanik koji je podnio najviše individualnih amandmana, ukupno 137. Najviše diskusija imala je Socijalistička Narodna Partija i to 116, što predstavlja oko 26% od ukupnog broja diskusija. Poslanik Aleksandar Damjanović imao je najviše diskusija, ukupno 35. Najviše izlaganja na plenarnim sjednicama od predstavnika predlagača imao je Igor Lukšić, potpredsjednik Vlade, ukupno 23.
Najviše replika imao je Pokret Za Promjene, ukupno 4, odnosno 20% od ukupnog broja, dok su poslanici Ivan Brajović, Nebojša Medojević i Predrag Bulatović pojedinačno imali po dvije replike. Najviše komentara imala je Demokratska Partija Socijalista, ukupno 78, što čini oko 27% ukupnog broja komentara, a od poslanika, najviše komentara imao je Aleksandar Damjanović, ukupno 23. Najviše odgovora na komentare imala je Socijalistička Narodna Partija, ukupno 57, odnosno oko 26% učešća u ukupnim odgovorima na komentare, a od poslanika Dragan Šoć sa ukupno 16 odgovora na komentare. (PDF) >>>
- Četvrti izvještaj o radu Parlamenta – OKTOBAR 2008. godine
Skupština je organ zakonodavne vlasti u Republici. Ona je predstavničko tijelo građana, a čine je poslanici koje biraju građani neposrednim i tajnim glasanjem, na osnovu opšteg i jednakog biračkog prava.
Mandat Skupštine je četiri godine, poslanik nema obavezujući mandat, opredjeljuje se i glasa po sopstvenom uvjerenju, ne može biti opozvan i uživa imunitet.
Poslanik se bira na šest hiljada birača, u Republici kao jedinstvenoj izbornoj jedinici, na osnovu izbornih lista koje podnose: političke partije (stranačka izborna lista), koalicije političkih partija (koaliciona izborna lista) i grupe građana (izborna lista grupe građana).Poslanički mandat dodjeljuju se saglasno proporcionalnom, tzv. Doontovom izbornom principu ili principu najvećih količnika.
Skupština radi na redovnim i vanrednim zasijedanjima, a na zasijedanjima radi u sjednicama. Redovno zasijedanje održava se dva puta godišnje, i to: prvo počinje prvog radnog dana u martu i traje do kraja jula, a drugo počinje prvog radovnog dana u oktobru i traje do kraja decembra. Vanredno zasijedanje održava se na zahtjev najmanje 1/3 ukupnog broja poslanika, predsjednika Republike i predsjednika Vlade i može se održati od prvog rednog dana u januaru do posljednjeg radnog dana u februaru i od prvog radnog dana u avgustu do posljednjeg radnog dana u septembru. (PDF) >>>
- Treći izvještaj o radu Parlamenta – DECEMBAR 2007. godine
Skupština Crne Gore kao državni organ, u formiranom i materijalnom smislu, ustanovljena je Ustavom za Knjaževinu Crnu Goru iz decembra 1905. godine, pod nazivom Narodna skupština, kao narodno predstavništvo i organ zakonodavne vlasti koju vrši sa Knjazom.
Narodna skupština ustanovljena Ustavom iz 1905. godine zamijenila je dotadašnje narodne zborove, sastanke i vijeća u Crnoj Gori.
Prvi parlamentarni izbori za Narodnu skupštinu u Crnoj Gori održani su na osnovu Zakona o izboru narodnih poslanika donijetog 24. juna (7. jula) 1906. godine. Izbori su održani 27. septembra, a Narodna skupština sastala se prvi put na Cetinju 31. oktobra 1906. godine. Ovo je bio prvi saziv Skupštine i taj datum se računa kao datum početka parlamentarizma u Crnoj Gori.
Od ovog (prvog) saziva iz 1906. godine Skupština Crne Gore ima 23. saziva. (23. saziv je saziv Skupštine konstituisane 2. oktobra 2006. godine).
Skupština konstituisana 2. oktobra 2006. godine je 23. saziv Crnogorske skupštine, a konstituisana je i počela rad kao Ustavotvorna skupština, sa zadatkom da donese ustav Crne Gore, a potom nastavi četvorogodišnji mandat kao redovna Skupština. (PDF) >>>
- Drugi izvještaj o radu Parlamenta – OKTOBAR 2007. godine
Osam redovnih sjednice su sazvane u periodu od 20. marta do 31 jula.
U poslaničkom klubu Demokratske Partije Socijalista došlo je do promjene poslanika, tako da sada umjesto Stanka Zlokovića, poslaničku funkciju obavlja Milan Obradović. Kako je do smjene poslanika došlo u toku monitoring perioda MANS-a, podaci za bivšeg poslanika Stanka Zlokovića takođe su prikazani u izvještaju.
U posmatranom periodu na dnevnom redu Skupštine je ukupno bilo 72 tačke, od čega je najviše bilo predloga zakona po redovnoj proceduri, ukupno 44.
Samo jedan predlog Zakona o kome se raspravljalo u periodu od 20. marta do 31. jula nije bio predložen od strane Vlade, već od strane grupe građana i samo taj predlog zakona je odbijen većinom glasova poslanika.
Najduže trajanje imala je druga sjednica prvog redovnog zasijedanja i to 70 časova i 17 minuta.
Potpredsjednik Skupštine Slavoljub Stijepović najviše je predsjedavao sjednicama, ukupno 92 časa i 15 minuta.
Na plenarnim sjednicama raspravljalo se i glasalo o 165 amandmana, od čega je oko 96% odbačeno. Najveći broj ovih amandmana podnijele su Socijalistička Narodna Partija i Srpska Lista.
Najveći broj diskusija na sjednicama Skupštine imali su Predrag Popović iz Narodne Stranke i Neven Gošović iz Socijalističke Narodne Partije, ukupno 23. Partija koja je imala najviše diskusija je Srpska Lista sa 116 diskusija. (PDF) >>>
- Prvi izvještaj o radu Parlamenta – JUN 2007. godine
Evropske integracije novoformirane države Crne Gore, prepoznate su kao pitanje od najvećeg značaja za dalji razvoj. U ovom procesu Skupština Republike Crne Gore će imati ogroman značaj kada je u pitanju donošenje nove i usklađivanje postojeće legislative sa zakonima i aktima EU, ali i razvoj ukupne demokratije u Republici Crnoj Gori.
Od 20. marta 2007. godine MANS sprovodi projekat procjene transparentnosti i aktivnosti rada Skupštine Republike Crne Gore i njenih poslanika.
U ovom izvještaju analiziran je rad poslanika na sjednicama Skupštine, sjednicama odbora kao i individualan rad koji se ogleda u pripremanju amandmana na tačke koje su predmet rasprave u Parlamentu.
Izvještaj takođe obuhvata i ukupnu aktivnost Skupštine u domenu usvajanja različite legislative, rad skupštinskih Odbora pojedinačno, ali i analizu korišćenja kontrolne funkcije Skupštine u odnosu na Vladu Republike Crne Gore, vladina tijela i nezavisne organe Republike.
Poseban značaj u ovom izvještaju zauzima odnos službe Skupštine prema poslanicima i političkim partijama, kao i prema građanima Crne Gore sa aspekta trasparentnosti u radu, dostupnosti podataka i otvorenosti parlamenta ka građanima koji plaćajući porez državi, finansiraju rad Skupštine, njenih radnih tijela i službe, ali i poslanika koji građane predstavljaju u tom najvišem, zakonodavnom domu.
Mans će nastaviti sa praćenjem transparentnosti i aktivnosti rada Skupštine Republike Crne Gore i u narednom periodu. (PDF) >>>