MANS je juče podnio krivičnu prijavu protiv Žarka Pavićevića zbog sumnje da je u postuku dodjele ugovora na izgradnji nadvožnjaka u Baru, zloupotrijebio službeni položaj i favorizovao podgoričku kompaniju Bemax. Iako je MANS u krivičnoj prijavi ponudio nedvosmislene dokaze, koje je prezentovao i javnosti, niti Pavićević, niti vlasnik Bemaxa, Veselin Kovačević, nisu niti jednom riječju demantovali bilo koji od njih.
Ono sto je nemogće demantovati jeste činjenica da je u javnom pozivu stajalo da za ovaj posao neće biti avansnih plaćanja, kao i da se tada nije pominjala Direkcija za saobraćaj kao sufinansijer posla. U svim dokumentima do kraja završetka tendera je stajalo da je naručilac posla Opština Bar, te da su kompletna sredstva obezbijeđena u budžetu Opštine. Dva mjeseca nakon okončanja tenderskog postupka i odabira Bemaxa, Žarko Pavićević sklapa ugovor o sufinansiranju sa Direkcijom za saobraćaj, a istog dana i ugovor o izvođenju radova sa Bemaxom kojim se ovoj kompaniji odobrava avans.
Niti jedna druga kompanija nije mogla znati da je Direkcija za saobraĆaj sufinansijer, te da postoji mogućnost avansnog plaćanja jer je u pozivu i tenderskoj dokumentaciji izričito stajalo da avansnog plaćanja neće biti.
Pitanje je takođe zbog čega je Direkcija morala ući u ovaj posao, ukoliko su sredstva obezbijeđena u budžetu Opštine Bar, kako se navodi u svim dokumentima, i to tek nakon sto je završen tender i izabran Bemax.
Takođe, postoji osnovana sumnja da je Opština svjesno usla u posao uz neriješene imovinsko-pravne odnose na trasi nadvožnjaka, čime je obesmišljen rok izvođenja radova kao kriterijum za odabir Bemaxa za najpovoljnijeg izvođača radova.
Pored toga, Opština nikada nije saopštila za koliko je tačno probijen rok definisan ugovorom, niti je bilo ko platio penale zbog kašnjenja od preko pola godine. Nije poznato da li je ukupno kašnjenje uzrokovano samo imovinsko-pravnim odnosima ili je i Bemax kasnio sa izvođenjem radova, te da li će bilo ko u Opštini odgovarati zbog tendera koji je raspisan bez prethodno stvorenih preduslova na terenu.
Koliko je sve bilo po zakonu i transparentno, govori i činjenica da je su Žarko Pavićević i Veselin Grbović svečano otvorili nadvožnjak a da prethodno nije bila pribavljea upotrebna dozvola, kao i da je sam nadvožnjak veći dio vremena Opština gradila bez građevinske dozvole, što je takođe krivično djelo.
Nakon svega pomenutog, postoji osnovana sumnja da je Pavićević otvoreno favorizovao Bemax, te da je zajedno sa Direkcijom za saobraćaj svjesno obmanuo ostale učesnike na tenderu kako bi Bemax prvo dobio posao, a zatim imao i povoljnije uslove ugovora.
Gotovo da više nema sumnje da je Žarko Pavićević nesposoban da na zakonit način upravlja Opštinom Bar i njenim finansijama, te ovim putem još jednom apelujemo na tužilaštvo i policiju da ubrzaju istragu u slučaju Pavićević kako bi se spriječile dodatne štete po javni interes, te eventualni uticaj na dokaze i svjedoke.
Dejan Milovac
Direktor programa za urbanizam