Lokalitet Lipci u zalivu Boke Kotorske postao je privlačan za investitore, te je ovaj lokalitet bio predmet nezapamćene devastcije prostora i uništavanja priobalja na ovoj lokaciji
MANS je ovaj slučaj sredinom avgusta 2008 godine prijavio nadležnim inspekcijskim organima, uključujući Ministarstvo za ekonomski razvoj, odnosno republičku građevinsku inspekciju, ekološko inspekciju, vodoprivrednu inspekciju, inspekciju za puteve, te kotorsku građevinsku inspekciju i komunalnu policiju.
Pored toga, MANS je pokušao da ovaj slučaj, obzirom da se po novom Krivičnom zakoniku radi o krivičnom djelu, prijavi i kotorskoj policiji ali je u razgovoru sa odgovornima u tom odjeljenju bezbijednosti saopšteno da su upoznati sa tim slučajem, ali da ako želimo da ga prijavimo, moramo lično da dođemo u prostorije policije. Međutim nakon pritiska javnosti preko medija odeljenje Kotorske policije je preduzelo određene operativne radnje i slobode je lišen izvjesni Ranko Radulović, vlasnik firme „Tani” sa prebivalištem u Herceg Novom, a firma je registrovana za izvođenje „grubih građevinskih i specijalnih radova”. Protiv investitora se vodi sudski proces pred Osnovnim sudom u Kotoru, kao i protiv odgovornih lica u nadležnim institucijama.
Nakon podnošenja inicijativa nadležnim inspekcijama, MANS je dobio odgovore od nekoliko institucija koje se uglavnom proglašavaju nenadležnim za ovaj slučaj ili u najboljem slučaju prebacuju nadležnosti na neku drugu državnu instituciju.
Sa obzirom na činjenicu da se u istom periodu radilo na izgradnji puta Risan Grahovo, investitor je pokušao da svoje nelegalne radnje na devastaciji lokaliteta Lipci prilagodi aktivnostima koje su se izvodile na izgradnji puta , te da se u stvari stiče utisak da se pomenuti radovi izvode na izgradnji saobraćajnice Risan – Grahovo. Tako je MANS od Ministarstva za ekonomski razvoj, odnosno republičke građevinske inspekcije dobio odgovor da radovi na lokaciji Lipci nemaju veze sa izgradnjom puta Risan-Grahovo, te da imajući u vidu da se u Lipcima ne grade objekti, ova inspekcija nema nadležnost da reaguje. Ovakav odgovor smo dobili i pored činjenice da su se radovi izvodili u zoni Morskog dobra koje je područje posebne namjene i na kojem nadzor vrši upravo republička građevinska inspekcija, kao i uprkos činjenici da su danima izvođeni radovi na nasipanju, kreiranju vještačke plaže ispod magistrale, korišćenjem materijala koji je iskopavan na samoj lokaciji, ali i pijeska i šljunka koji je dopreman kamionima kompanije „Cijevna komerc” iz Podgorice.
Od Ministarstva turizma i zaštite životne sredine, odnosno republičke ekološke inspekcije smo dobili odgovor da je za slučaj Lipci zadužena Inspekcija za vode, obzirom da se radi o istovaru šuta i građevinskog materijala u more, iako je za sada nepoznati investitor time prekršio niz zakona koji se odnose na zaštitu prirode i nepovratno uništio podvodni ekosistem na toj lokaciji. U nijednom momentu se u ovoj inspekciji nisu zapitali da li je za takav opseg radova bila potrebna procjena i elaborat o uticaju na životnu sredinu.
Od komunalne policije i građevinske inspekcije Opštine Kotor smo takođe dobili odgovor da se radi o lokaciji koja je u zoni Morskog dobra i uputili nas na republičke organe. Ipak od građevinske inspekcije Kotora smo dobili kopiju službene zabilješke o inspekcijskoj kontroli koja je izvršena 21. jula u kojoj je konstatovano da se materijal koji je iskopan u okviru radova na magistrali Risan-Grahovo deponuje u more.
Investitor radova na magistrali je bila Direkcija za puteve dok je radove izvodila nikšićka firma „Mehanizacija i programat” DOO, a podizvođač je bila firma DOO „Tani” iz Nikšića.
Samo tzv. otimanje kopna od mora predstavlja krivično djelo „protivpravnog zauzimanja zemljišta u produženom trajanju” koje je u skladu sa Krivičnim zakonikom Crne Gore, član 254, kažnjivo zatvorom u trajanju do tri godine.
U međuvremenu, gradilište u Lipcima još uvek nije vraćeno u prvobitno stanje, državni organi nisu učinili nista kako bi se uradila sanacija koja i pod zaštitom UNESCO-a.